Hidup berpasangan dan berumahtangga ini adalah satu pinjaman. Sampai saat dan waktunya pasangan akan pergi meninggalkan kita. Yang tinggal hanyalah kenangan dan memori manis, yang pernah diabadikan bersama. Sebab itu, selagi masih ada pasangan hidup ni, hargailah. Lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan ini, nikmatilah sebaiknya dengan menunaikan solat, berbuka dan bersahur bersama-sama.

Sebak membaca perkongsian catatan daripada Tuan Khairul Abdullah, ayah kepada 3 orang anak ini.

Angkat takbir terawih tadi air mata berjurai. Entahlah.
Ini tahun ke-3 dah bersendirian dengan anak-anak. Tahun pertama waktu arwah pergi, memang struggle lah nak terawih ni. Baby waktu tu baru 7 bulan. Kejap-kejap merengek. Abang-abang dia pun baru 2 dan 4 tahun.

Tahun ke-2 macam lega sikit, tapi masih banyak gangguan lagi. Cuma tahun ke 3 ni dah ada makmum 3 orang kat belakang. Tapi sempat 2 rakaat jer pun, 2 orang dah bertebaran serata alam. Tinggal sorang jer sampai rakaat ke 5 lepas tu dia pun hanyut bertebaran bersama abang dan adik dia. Tinggallah aku seorang diri buat sampai habis.

3 Tahun Tanpa Orang Tersayang

Tiga tahun sambut ramadan dan syawal tanpa orang yang kau sayang ni memang syahdu habis. Sentiasa terbayang sosok dia yang sibuk uruskan sahur dan berbuka. Sahur sentiasa makan best.

Sejak dia takde aku sahur kurma jer. Turun dapur, walau ada nasik atau apa sahaja makanan lain memang aku tak lalu nak makan. Sunyi wehh duduk sorang kat dapur tu. So aku cepat-cepat jer minum dan makan sikit dan terus naik ke bilik.

Kau yang masih ada pasangan tu, nikmatilah Ramadan ini dengan sebaiknya. Seronok dapat solat bersama, berbuka dan bersahur bersama. Dan salinglah bantu membantu yer. Nanti bila seorang dah tak ada, taklah kau rasa terkilan sangat.
Begitulah.

Aku nak paksa anak-anak bangun sahur pagi nanti. Tak taulah berjaya ke tidak. Aku cubalah.

Anyway, Ramadan Kareem dan Selamat Berpuasa buat semua rakan-rakan di FB, semoga segala amalan kita diterima olehNya.
#superdaddy

Baca Lagi Di Sini:
Usah SINDIR Suami Jika Hanya Baca 3 Qul Sahaja Masa Solat Tarawih

MW: Setuju sangat.. hargailah pasangan kita selagi mana berkesempatan bersama-sama. Bila salah seorang dan tiada, hanya kenangan dan memori manis yang menjadi ingatan abadi.

IKLAN

Sumber: Khairul Abdullah

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirasi dan lain-lain.

Klik link ini untuk menyertainya: https://t.me/bangkitwanitaMW

Selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral.Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

IKLAN

Apa yang menarik, kursus-kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini.Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Pilihan Antara Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI
Dibuka dalam dua pilihan tarikh iaitu pada 12 Jun dan 26 Jun 2021. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti. ( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

JOM JAHIT BAJU KURUNG. BUAT DUIT JAHIT DI RUMAH
Orang kata kalau pandai jahit baju kurung, maka nak jahit pelbagai jenis baju lain akan jadi lebih mudah. Kursus dijalankan dalam dua pilihan tarikh iaitu 12 Jun dan 26 Jun 2021 ( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-jahit-baju-kurung-buat-duit-jahit-di-rumah/ )

IKLAN

Mingguan Wanita juga boleh diikuti di

YouTube : https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial

Telegram: https://t.me/bangkitwanitaMW

Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita

Instagram: https://www.instagram.com/mingguanwanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita