Sumber / Sumber Foto : Facebook Normaliza Mahadi

“Korban ni bukan untuk orang kaya je, orang miskin macam kita pun boleh” begitulah ungkapan yang juga pembakar semangat buat kita yang kurang berkemampuan untuk melakukan ibadah korban.

Setuju dengan coretan yang ditulis menerusi Facebook Normaliza Mahadi di mana nasihatnya mulai akhir bulan ini kita sudah boleh menyimpan untuk melakukan ibadah korban tahun 2023.

Jika tahun ini kita tidak berkesempatan dan kurang wang untuk lakukan ibadah korban. Bagi tahun depan, 2023 kita sudah boleh buat persediaan dengan menabung sedikit dari wang gaji setiap bulan.

“Korban Ni Bukan Untuk Orang Kaya Je, Orang Miskin Macam Kita Pun Boleh”

Benarlah usha itu tangga kejayaan, jika kita konsisten dan beri komitmen dalam menabung sudah pasti apa yang diinginkan akan mendapat kejayaan.

Ikuti nasihat dan cara perkiraan Puan Normaliza menabung untuk Qurban tahun 2023.

“Qurban tahun 2023

“Tahun depan Hari Raya Qurban jatuh pada akhir bulan Jun.

“Kita ada lebih kurang 12 kali gaji lagi (untuk yang bekerja tetap) dan 12 bulan untuk yang berkerja sendiri. Sama ajelah sebenarnya.

IKLAN

“Tahun ni kambing korban lebih kurang RM1200 seekor. Lembu 1 bahagian RM800.

RM1200/12 = RM100 sebulan

RM800/12 = RM67 sebulan.

“Jadi bolehlah mula menyimpan hujung bulan ni.

“Macamana nak cari RM100 extra sebulan?

“Ini gunalah kreativiti memasing. Ikutlah tuan punya badan. Nak 1000 daya tak nak akan ada 1000 dalih.

IKLAN

“Berkorban ni bukan untuk orang kaya aje, orang miskin macam kita semua pun boleh. Yang penting berusaha bersungguh-sungguh. Kan?

“Ajak kawan-kawan join sekali. Kumpul ramai-ramai. Bestnya bila tengok kawan tambah simpanan qurban, kita pun bersemangat nak tambah.

“Akhirnya tahun depan kita buat qurban,” kongsi Puan Normaliza Mahadi.

IKLAN

“Menabung Dan Berkorban. InsyaAllah Dipermudahkan” 

Menerusi ruangan komen ramai yang memberikan pendapat yang bernas. Malah mereka juga berkongsi pengalaman mengumpul duit untuk ibadah korban.

Mingguan Wanita :  Idea yang bernas, bolehlah pakat dengan adik beradik kumpul duit dari sekarang. 

Sumber / Sumber Foto Facebook Normaliza Mahadi

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita

“Kita ada hak untuk bergerak, tak perlu kasihan dan merasakan saya perlu duduk di rumah saja. Apa yang penting, saya seronok dan bahagia dengan apa yang saya buat,” – Ikuti perkongsiannya dalam Kisah Inspirasi Sukses MW.