Kerana Suami Abby Abadi Dapat Urus Bayi-bayi Ini, Siap Suami Tolong Azankan

Kata pelakon Abby Abadi dia tak kaya mana pun. Biasa-biasa saja. ‘Dapat habis.. dapat habis.. jual rempeyek je pun’. Dan dia bukanlah menjual bayi-bayi sebagaimana tuduhan yang dilemparkan kepadanya dalam forum bincang di internet.

Panjang lebar Abby terangkan macam mana prosedur dia dan suami nak menguruskan bayi-bayi yang kemudiannya diserahkan pada mak ayah angkat. Dia tolong urus, berurusan juga dengan pihak berkuasa. Bukannya dia jual bayi tu dan kaut kekayaan.

Paling banyak membantu memudahkan urus bayi-bayi itu tentulah suaminya, Muhammad Faizal Zakaria yang lebih dikenali Jai Ezzany. Betapa baiknya suami, tenang saja uruskan bayi-bayi itu.

Kerana Suamilah Saya Dapat Uruskan Bayi-bayi Ini

Terima kasih suami tolong azankan baby-baby ni.. Semoga ALLAH balas kebaikan suami dengan sejuta rahmatNYA.

Seorang yang sangat baik, tenang. Kurang nak bercakap dengan orang-orang yang tak kenal… Marah pun diam je.. Kalau dengan saya je buleh sembang semua benda.. Dan kerana suami juga saya mampu menguruskan baby-baby ini dengan baik.

Selalu bila saya jadi perantara je, saya kenalkan & akan suruh Mak Pak angkat jumpa sendiri dengan Mak Baby. Saya tolong dealkan awak apa yang perlu dan tak perlu. Dan kemudiannya mereka akan berjumpa sendiri bagi jadi.

Cuma sejak payah nak ke mana-mana ni beberapa kali saya dan suami tolong uruskan semua sekali termasuklah untuk 2 baby Kelantan /Terengganu ni.. Kami turun padang dari awal sampai habis. Salah satu sebab besarnya adalah kerana PKPB. Lagi sebabnya adalah kerana Mak Ayah angkat serba tak tahu. Terangkan pun tak faham-faham juga sampai nak register surat beranak pun tak tahu juga… jadi saya bincang dengan suami. Suami kata ok. Dia rajin nak bawak kereta ke situ sana sini, sambil cari makan katanya.. Tu sebab kami gigih ke Kelantan /Terengganu ini. Tak cerita awal sebab segan kalau tak lepas atau gagal.

IKLAN

Saya Tak Kaya Pun, Jual Rempeyek Je..

Masa ke Balai di Kuala Lumpur, siap dah surat, tinggal nak cop dapatkan kebenaran je.. Saya dah bincang dengan suami kalau tak lepas, baliklah semula ye sayang. Mak Ayah angkatlah kena uruskan sendiri. Suami ye kan je.. Dpt lepas Alhamdullillah. Tak lepas, tolong dari jauh jelah.

Dipendekkan cerita.. Luluss. Polis terus cop je. ALLAH permudahkan. Polis yang bertugas tak tanya banyak. Cuma tanya ada urusan apa, sebut anak angkat, terus dia kata ok, baca sebab musabab yang kami senaraikan & sign. Tak tanya pun kenapa, mengapa & bagaimana.. ALLAH Maha Berkuasa atas segalanya.

Takyah jeles-jelaslahhh.. Saya tak kaya pun.
Biasher-biasher je. Dapat habis, dapat habis. Jual Rempeyek je punnn.. Tengah tunggu orang kaya yang takde waris datang cari & bantu saya. Tinggalkan harta lagi baik hahahaa InshaALLAH Saya akan gunakan sebaik-baiknya harta dia untuk bantu mereka yang memerlukan. buleh camtu. Bulehlahhh.. besar pahala.”

Allah bukan saja rezekikan Abby Abadi dengan anak yang ramai, malah sekeping hati yang mulia.

IKLAN

Ini Pula Abby Jawab Tuduhan Dia Jual Bayi

Ini contoh bil swasta yang saya bayar untuk ambil Darda. Yahudi sungguh kan? Tapi takpelah.. sebab bil tinggi semua tak nak, dapat pada saya. Rezeki sungguh sebab bertuah sangat anak ini. Sangat membahagiakan kami.. comel, baik & bijak.

Ada lagi tuduhan pada saya. Dia tulis kat forum tu kata baby saya tak kasi pilih… aii ingat ikan ke nak pilih-pilih? Nak baby biar ikhlas. Terima seadanya. Yang saya uruskan pun untuk beri pada mak ayah angkat. Saya pastikan sihat sempurna. Nak yang begitu begini, putih, hidung mancung, kaki panjang.. kalau beranak sendiri pun takkan dapat ikut kehendak kita kan?

Tapi tulah bila kata saya tak kasi tanya apa-apa langsung.. menipu sangat. Saya cerita je semua background mak ayah baby. Sah ke tak sah ke, warganegara ke, bukan warganegara semua saya bagitau awal. Cuma orang kita ni sebahagiannya jenis yang banyak cekadak, rasist. Bila kita senang hati nak bantu, dia nak treat kita macam orang suruhan dia pulak. Yang tu saya reject awal.

IKLAN

Saya Usaha Uruskan Bayi-bayi, Tak Jual Ye.. – Abby Abadi

Saya ni tak sempat nak bercerita semua benda. Walaupun nampak macam saya rajin sangat bersembang dalam ni kan? Tapi sebenarnya banyak lagi yang tak sempat cerita sebab saya banyak buat kerja lain juga. Yelah.. cari rezeki nak bagi makan anak-anak, nak bayar bil lagiii.. celah mana tah dorang menilai saya kaya.. ikut sedap tekak je buat fitnah. Tak takut mati kaaaa ni?

Penat tau.. nak menjawab fitnah-fitnah macam ni.. Saya sehabis baik tolong semampu saya dan saya beruntung ada suami sejenis yang sangat rajin membantu & sangat supportif. Cukuplah menfitnah. Saya tak larat nak cerita semua benda. Lepas ni saya tolong dari jauh je ye sebab ramai yang dengki, dorang nampak saya macam jalan-jalan time PKPB ni padahal saya berurusan dengan pihak berkuasa juga.

Apapun terima kasih semua pihak yang percayakan saya & sudi memudahkan urusan saya. InshaALLAH, kalau ada permintaan, saya usaha uruskan. Saya tak jual ye. Saya uruskan saja. Sekian.”

MW : Sampai hati mereka yang buat fitnah pada Abby ini. Punyalah dia usaha tolong bayi-bayi itu. Sampai jumpa mak ayah angkat yang jaga mereka dengan baik. Beri kehidupan baik-baik pada bayi tu.

Sumber/Foto : Abby Abadi