‘Kenalah Faham Urat Mak-mak Banyak Putus’ Punca Cik Piah Pakai Seluar Terbalik

Baik suri rumah ke wanita kerjaya, kalau dah nama mak-mak memang tak dapat lari dari kalut ribut urus anak-anak dan rumah tangga. Lucu cerita penyampai radio, Feeya Iskandar atau lebih dikenali sebagai Cik Piah ini, bila mana terpakai seluar terbalik.

Ketika nak keluar ke satu lokasi, dan Cik Piah tersangkut di dalam kesesakan lalulintas itulah dia kongsikan yang dia dah pakai seluar terbalik. Yang lucunya, sebelumnya Cik Piah dah pernah pakai baju terbalik.

Haa.. macam tu sekali kan tahap kekalutan bila mak-mak fikir banyak benda.

Dan dalam posting yang berbeza di instagramnya, Cik Piah jelaskan sebab kejadian itu dengan lebih lanjut.

 

‘Kenalah Faham Urat Mak-mak Banyak Putus’ Punca Cik Piah Pakai Seluar Terbalik

 

Tulisnya,

Kadang terpikir kenapalah boleh pakai baju terbalik, seluar terbalik. Gais korang kena paham, urat mak-mak banyak putus. Lepas tu mak-mak ni banyak kerja yang dibuat.

“Sebab tu jadi camni. Banyak benda yang dia pikir sampai pakai seluar pun terbalik. Tapi Cik Piah tetap confident je tadi. Walaupun seluar terbalik, ada aku kisah. Yang penting aku pakai seluar.”

 

‘Kenalah Faham Urat Mak-mak Banyak Putus’ Cik Piah Terpakai Seluar Terbalik

Cik Piah Makin Berseri-seri Dan Langsing

Lucu betul Cik Piah ini. Sebenarnya bukan Cik Piah sorang lalui pakai baju ke seluar terbalik ni. Ramai lagi dekat luar sana dah alaminya.

Tudung terbalik pun pernah. Lagi parah.. stoking sebelah warna lain, sebelah lagi warna lain. Jangan tak tau.. pernah tercipta dalam sejarah tau pasal stoking warna lain-lain ni.

Tentunya, sebab nak cepat. Dan tak perasan.

Konfiden tu yang penting.

Cik Piah atau nama sebenarnya Nor Shafiza Iskandar Azizan nampaknya semakin berseri-seri dan langsing. Rupanya selain rajin berzumba, Cik Piah amalkan suplemen kesihatan. Paling utama tentulah menjaga dua orang anak lelakinya yang comel tu, Adam Malique dan Nuh Aryyan.

Cik Piah mendirikan rumah tangga dengan Nurashid Abd Wahab sekitar Mei 2016.

Sumber/Foto : feeyaiskandar