‘Jangan Lalui Macam Mak.. Tolonglah’ Anak, Menantu Dengarlah Pesan Bonda Rozita

Beruntungnya menantu ini.. Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid yang merupakan isteri Datuk Seri Aliff Syukri, memiliki ibu mentua yang menyayanginya.

Tak sedikit kita baca, betapa ibu mentuanya ini, pengasas Jamu Ratu Malaya, Bonda Rozita Ibrahim gemar berkongsi kebaikan menantu nya yang seorang ini.

Kali ini, Bonda Rozita menitip nasihat di instagramnya, untuk dihadam anak-anak dan menantunya.

Namun, pedomannya boleh dihadam sama pada mana-mana pun pasangan suami isteri. Betapa perlunya faham yang berkasih sayang suami isteri itu haruslah dipupuk, dibelai dan disuburi sentiasa.

Kerana, pesan Bonda Rozita yang lebih makan garam ini begitu dalam maksudnya.

 

‘Jangan Lalui Macam Mak.. Tolonglah’ Anak, Menantu Dengarlah Pesan Bonda Rozita

 

Kongsinya,

Suka Duka Bonda Rozita Ajar Pada Menantu, Ida

Jangan sampai salah mengejar! Takutlah dunia yang penipu sebab tu jangan mengejar dunia mati-matian. “Risau sampai hati betul-betul mati “ yang kita tak sedar.. kita tak cari KESUNGGUHAN, CARI HIDAYAH ALLAH .

Wajah ceria kami yang sangat sayangkan family. “Kisah suka duka semua saya ajar pada Ida“.

Jangan salah fokus dalam hidup, ia sangat menyeksakan sebab takkan pernah cukup!.
Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “miskin hak untuk diri sendiri dan family dan anak-anak yang berharga”.

Paling Takut Bila Hati Mati Awal

Usia kita berkejaran nak masuk kuburan yang tak mengira jenis orang muda.. orang tua.. YANG KAYA MATI… YANG MISKIN MATI..
RAJA MATI… PENGEMIS PUN MATI

Dan yang paling takut ialah hati kita mati awal, sebab dosa dan maksiat. Macam mana hati nak bercahaya.. risau tak sempat jumpa hidayah sebelum jasad kita kaku ditanam dalam kubur. Masa tu tak guna dah.

Rumah hutan, asalnya sepi dengan hutan. Datang seni dan indah jiwa bonda di’touch up’.. dijaga indah. Akhirnya ia membangun. Buktinya dari mengndung Yusuf sampai berjalan yusuf. Hasil sentuhan sabar.. kuat.. dibelai.. dijaga membangunlah rumah hutan.

 

‘Jangan Lalui Macam Mak.. Tolonglah’ Anak, Menantu Dengarlah Pesan Bonda Rozita

 

Lihat Dan Faham Asmaul Husna – Bonda Rozita

Benda buruk boleh baik.. benda baik pun boleh buruk.. lihat dn faham asma ul husna! Dan wali Allah juga dari sabar dan mengamal ilmu dari apa di belajar! Doa.. doa.. doa.. AllAh saja kembalinya kita dan doa dari apa ditetapkan Allah kita dengan ujian!

Macam tu juga perkahwinan buruk hodoh. Macam mana pun dibaja, siram, ditebas mana patut.. cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris @shahidadherbs @yatie_sendayutinggi

Mak doa kebahagiaan anak-anak Mak. Jangan lalui macam Mak tolonglah.

MW : Kerana berkasih sayang mampu untuk mematikan hasrat yang membenci.

Sumber/Foto : Rozita JRM