Sumber/Sumber Foto: Instagram Dr Izzar

Dr Mohd Izzar Anwari Abdul Khani atau Dr Izzar yang juga suami kepada pelakon Ummi Nazeera menasihati ambillah vaksin agar kita dapat melindungi golongan yang tak dapat ambil vaksin Covid-19.

Ini kerana vaksin merupakan cara terbaik untuk melindungi mereka dengan adanya ‘HERD IMMUNITY’ atau imuniti kelompok.

Dr Izzar Nasihat Ambillah Vaksin Lindungi Anak-Anak Kita

Dr Izzar yang juga bapa kepada dua orang anak ini telah berkongsi di akauan Instagramnya dan menasihati ambillah vaksin bagi mereka yang boleh.

“Sebenarnya ada golongan yang tak dapat ambil vaksin COVID-19 ni. Mereka adalah kanak-kanak, individu yang ada sejarah allergi teruk, ibu mengandung / menyusu (bergantung pada minggu kandungan atau vaksin yang ada), individu positif C-19 (sementara je), atau individu2 yang disarankan oleh Doktor yang merawat untuk tidak ambil vaksin atas faktor kesihatan.

“Ramai juga orang yang tak boleh ambil vaksin C-19. Bukan depa taknak, tapi tak boleh. Maka, senang la si C-19 nak serang mereka ni sebab tak divaksin. Cara terbaik untuk melindungi mereka ini adalah dengan adanya ‘HERD IMMUNITY’ atau imuniti kelompok

‘HERD IMMUNITY’ Sekurang-Kurangnya 70 Peratus Rakyat Negara Malaysia Perlu Divaksinasi

IKLAN

“HERD IMMUNITY ialah keadaan apabila virus C-19 tu payah nak menular sebab sebahagian besar dari kelompok (herd)/ masyarakat itu mempunyai daya ketahanan/immunity terhadap C-19 (iaitu dah divaksin). Untuk dapat Herd Immunity ni, sekurang-kurangnya 70% rakyat negara Malaysia perlu divaksinasi. (Sekarang baru 10%).

“Bayangkan orang balik kampung masa raya ialah Virus C-19 degil. Orang virus ni nak balik kampung jumpa mak dia (orang tak divaksin). Pastu kena tahan polis kat roadblock. Cuak orang virus ni sebab dia takleh nak lawan polis kan. Jadi orang virus ni patah balik n cari jalan lain nak ke kampung jumpa orang tak divaksin. Abam polis ni kira individu yang dah divaksin sebab dia kuat imuniti, dan menghalang virus dari pergi/ menjangkiti orang lain. Macam tu la konsep dia.

“Ok bayangkan kalau ada ramai polis/ orang dah divaksinasi kat Malaysia. Merata ada polis. Cuak beb virus degil tu taktau nak cari orang yang belum divaksin tu kat mana. Last-last virus tu mati keseorangan. Tak perlu roadblok dah pun masa tu sebab memang C-19 tak boleh nak cari makan. Melainkan orang virus tu tu varian baru (ada surat MITI palsu). Tu mungkin terlepas kat roadblock. Harap2 korang faham kisah / konsep ni.

Jika Ambil Vaksin, Kita Melindungi Orang Lain Yang Tak Boleh Divaksin

“Kesimpulannya, untuk memastikan anak2 kita semua selamat, kita kena capai Herd Immunity iaitu 70% populasi divaksin. Nak capai tu, ambillah vaksin bagi yang boleh. Jika ambil vaksin, bukan kita je dilindungi, malah kita melindungi orang lain yang tak boleh divaksin. Takyahla tolak2 vaksin ni ye,” kongsi Dr Izzar.

#drizzarshares

IKLAN

Sumber/Sumber Foto: Instagram Dr Izzar

Baca Disini Juga:

Ayra Aneesah Permata Hati Ummi Nazeera & Dr Mohd Izzar

Doktor Izzar Terang Kenapa Tak Boleh Banding, Anak Yang Lambat Merangkak

Kelahiran Anak Kedua, Ummi Bersyukur “Doa keluarga, Sahabat Dapat Merasa Bersalin Secara Normal”

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirsasi dan lain-lain. Klik link ini untuk menyertainya:  https://t.me/bangkitwanitaMW

IKLAN

Selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral. Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini. Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Pilihan Antara Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

 

Cookies Viral Legend 

Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak. Kursus diadakan pada dua pilihan tarikh iaitu 14 Ogos 2021.

Klik ini untuk mendaftar:  https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita – https://www.facebook.com/mingguanwanita/
Instagram Mingguan Wanita – https://www.instagram.com/mingguanwanita/
Twitter Mingguan Wanita – https://twitter.com/MingguanWanita
Telegram : https://t.me/bangkitwanitaMW
Youtube : https://www.youtube.com