DIY Diaper Pant Mateen Yang Terkoyak, Cara Yana Samsudin Elak Pembaziran

Khusus mak-mak yang pernah berdepan situasi ini; diaper pant atau seluar lampin pakai buang yang anak pakai tanpa sengaja mak terkoyak kan, padahal masih elok dan bebas air kencing atau poo poo anak.

Sudahnya, mak nak buat macam mana. Pelakon dan pengarah, Yana Samsudin ini pun berdepan situasi yang sama. Dan ini yang Yana kongsikan bila mana lampin pakai buang Mateen, Yana koyakkan tanpa sengaja.

Tipnya, buatkan DIY sampai diaper tu boleh pakai semula. “Kukuh.. kukuh..” kata Yana yang berkongsi video bukti DIY diaper pant tu menjadi.

 

 

Ini Cara Yana DIY Diaper Pant Mateen Yang Terkoyak

Semalam malam masa nak mandikan @aisymateen , Yana terus koyakkan diaper pant dia.
Alaaaaaa!!!! Lepas koyak tu,
baru sedar diaper tu baru je tukar dan takda najis pun lagi.

So lepas mandikan tu terus cakap dengan suami @fadzilzahari , “sayang, I rasa menyesal tak check dulu diaper ni, bersih lagi… sayang nya membazir.. ramai orang luar sana yang susah perlukan diaper untuk anak dia. Macam mana ni? I rasa bersalah. ”

Lepas tu dia reply, I pun pernah macam tu yang hari tu, lepas tu I letak soletip. “Ha!!! Idea!!

 

 

Akhirnya Mateen Happy..

So hari ini saya pun DIY lah diaper ini supaya tidak menjadi satu pembaziran.. it work!! Tahan juga!.

Lepas tu mateen tanya mommy buat apa ni? Dia macam curiga kenapa kena tampal tampal… Mommy cakap DIY diaper Mateen biar tak membazir. Dia jawab oooooooo… .

Akhirnya Mateen happy! THANK YOU sayang ku @fadzilzahari bagi idea DIY ni. Kadang kadang mak mak ni buntu juga… benda simple je pun.

 

Hasilnya; pakaikan dekat Mateen dan dia happy.

 

Ok selesai separuh tugasan jadi ibu dan hati ku dah tenang… nak bagi Mateen makan pula… muka ada cengkung sikit sebab baru kebah dari demam panas.

MW : Bagus cara yang Yana Samsudin kongsikan ini. Bukan saja tak membazir, malah secara tak langsung Mateen pun belajar cara berjimat cermat guna barang.

Sumber/Foto : Yana Samsudin