’Bersedekah, Tak Tahu Penat..’ Siti Sarah Dedah Rahsia Rezeki Shuib Tak Putus

Baru-baru ini penyanyi terkenal, Siti Sarah Raisuddin mendedahkan rahsia kejayaan suaminya, Shuib Sepahtu dalam dunia perniagaan. Biar pun diuji dengan bermacam cabaran, pelawak terkenal Shuib tak kenal erti mengalah.

Malah, suaminya menyokong pula perniagaan orang lain yang sama terkesan dengan pandemik Covid-19 ini. Dalam satu posting yang menunjukkan Shuib sedang membantu peniaga berjualan, Siti Sarah kongsikan cerita sebenar.

I nampak posting kat IG u pasal support peniaga … I tau niat u sangat baik.. video ini je menunjukkan u suppport peniaga lain.

Alhamdulillah…. sebenarnya ramai rakan-rakan baik tanya “Ib cer aja aku cam mana kau buat sampai berjaya?” tapi selalu Shuib cakap “aku tak pandai Allah hantar aku orang yang pandai pandai.. aku tak de daya apa pun …”

Tiga Rahsia Kejayaan Shuib

Dan kongsi isterinya lagi, kejayaan suaminya ini adalah disebabkan tiga sikap suaminya yang sejak dulu jadi pegangannya. Lagi-lagi bila tiba bab berniaga.

IKLAN

Ok biar saya yang terangkan .. Bukan nak puji Shuib sebab dia suami saya .. Saya sendiri pun curi ilmu dari dia dengan jadi pemerhati . Ni sikap Shuib. No 1 Sedekah, kedua Jangan ada hasad dengki, ketiga dia tak tahu penat tu apa dan tak pandai curi tulang.”

Kalau ikutkan banyak lagi saya nak kongsi macam video ni Shuib sedang bantu seorang peniaga … Dia sedar Allah beri kelebihan pada dia dan kelebihan itu digunakan untuk bantu orang lain.

Siti Sarah Doakan Peniaga Lain Dibukakan Rezeki Seluas Langit Terbentang

Dalam keadaan PKP sekarang ini, saya tak dapat bayangkan nasib peniaga kecil sedangkan peniaga besar-besar pun banyak yang dah lingkup. Saya doakan kepada semua peniaga yang sedang berjuang sekarang ini dapat terus bertahan dan kuat. Moga Allah membuka pintu rezeki seluas langit yang terbentang, seperti air zamzam yang tidak pernah putus. Amin yarabalalamin.

IKLAN

Kepada yg tanya nasi lemak ni kat mana.. kat puchong prima depan petronas. Harga nasi lemak serendah RM1.”

Dan luahan Siti Sarah itu mendapat respons daripada suaminya. Kata Shuib, kehadiran isteri yang sentiasa ada disisinya memberi kekuatan untuknya terus gigih berusaha.

I love U Sayang.. satu lagi sebab I ada U, orang yang bersama dengan I di saat susah dan senang. Love u manja didi.” Tulis Shuib kepada Siti Sarah.

IKLAN

Akhirnya tuhan makbul doa Shuib untuk Siti Sarah.

MW : Sememangnya orang yang suka bersedekah, tuhan limpahkan rezeki berganda-ganda buatnya.

Sumber/Foto : Siti Sarah Raisuddin

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita