Sumber Foto : Instagram Beto Kusyairy

“Belum tibanya waktu kami bergelar ayah ibu, jadi serahkan semua kepada Allah” Beto Kusyairy. Tidak semua pasangan bernasib baik dalam mengharungi perjalanan sepanjang menjadi suami isteri.

Pasti ada hikmahnya jika sehingga kini pasangan yang mendirikan rumah tangga masih tidak mempunyai zuriat. Jangan lah bersedih, sesungguhnya Allah itu adalah sebaik-baik.

Begitulah juga yang diharungi oleh pelakon yang melakonkan watak Wahid menerusi filem hebat Mat Kilau: Kebangkitan Pahlawan, Beto Kusyairy.

“Belum Tibanya Waktu Kami Bergelar Ayah Ibu, Serahkan Semua Kepada Allah”

Akuinya rezeki  untuk memiliki cahaya mata masih belum jadi hak dia dan isteri kesayangan, Tisha binti Shahar. Seperti mana yang dilaporkan menerusi Kosmo Online, Beto akui perancangan Allah adalah yang terbaik. Malah dia tidak menyalahkan takdir.

“14 tahun saya berkahwin dan menjadi suami, namun rezeki untuk memiliki cahaya mata masih belum jadi hak kami.

“Namun tidak mengapalah, tiada rezeki anak, Allah beri rezeki lain kepada kami berdua. Kesihatan, kasih sayang, makan minum mencukupi, boleh bekerja itu semua rezeki,” kata Beto.

Berusaha Dapatkan Zuriat, Dari Rawatan Islam, Moden & Tradisonal

Beto dan isteri juga sebenarnya sudah berusaha untuk mendapatkan zuriat. Malah pelbagai rawatan telah dilakukan namun rezeki tersebut belum kunjung tiba.

“Macam-macam cara saya dan isteri dah cuba dan berusaha. Daripada rawatan Islam, moden sampailah tradisional semuanya sudah kami jalani.

“Tetapi mungkin memang Tuhan dah kata masih belum tibanya lagi waktu untuk kami bergelar ayah dan ibu, jadi kami serahkan semuanya kepada Allah.

“Saya juga sangat bersyukur kerana memiliki kedua-dua belah keluarga termasuk mentua yang cukup memahami dengan situasi kami.

IKLAN

“Mereka tidak memaksa, menekan atau sering mengajukan soalan sama berhubung anak,” sambungnya.

Baca Disini : Habis Terpelanting PopCorn Dia..’ Meremang Bulu Roma Tonton Filem Mat Kilau

Sebelum Cari Kesalahan Isteri, Suami Tengok Dulu Diri Apa Yang Kurang

Filem Mat Kilau Berbeza

Bertuah kerana dapat membintangi filem epik, Mat Kilau Beto akui filem tersebut sangat berbeza dengan karya lain yang pernah dibintangi.

IKLAN

“Filem Mat Kilau jauh berbeza. Watak fiksyen yang saya cuba sampaikan tidak sama sekali dengan puluhan filem atau drama yang pernah saya jayakan sebelum ini.

“Saya mengharapkan filem ini akan membuatkan pembikin lain lebih bersemangat untuk menghasilkan filem epik yang lebih baik,” akhiri Beto.

 

 

IKLAN

Mingguan Wanita : Bagusnya pasangan ini cukup bertabah. 

Sumber : Kosmo Online

Sumber Foto : Instagram Beto Kusyairy

Facebook : https://www.facebook.com/mingguanwanita
FB Grup Cerita Mak-mak Hari Ini : https://www.facebook.com/groups/ceritamakmak
Website: https://www.mingguanwanita.my/
Instagram : https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en
YouTube: https://www.youtube.com/c/MingguanWanitaOfficial/featured
Twitter: https://twitter.com/mingguanwanita?lang=en
Telegram MW: https://t.me/mingguanwanita

Sekarang ni kalau nak potong ayam yang dah beli pun ada yang kena caj kan. Jadinya, mak-mak tak perlu bazirkan duit, walaupun berapalah sangat kan. Potong sendiri kat rumah.