isteri

Siapa sangka… baru saja bahagia dengan berita kelahiran orang baru dalam hidupnya, tetapi tetiba Hamijan Mijan terpaksa menerima kehilangan isteri tersayang secara mengejut ketika mereka sedang melalui fasa bahagia dalam hidup.

Ibu muda itu, Siti NurHidayah Mohd Saad sempat memuat naik status terakhir di facebook sehari sebelum pemergiannya dengan tidak sabar mengajak suami untuk bercuti ke Cameron Highland setelah habis pantang pada hari ke-45. Namun impian itu tidak kesampaian akhirnya apabila dia dahulu dijemput tuhan.

Dia yang baru menerima cahaya mata pertama 12 hari yang lalu tidak menyangka isterinya pergi secara tiba-tiba kerana Siti NurHidayah Mohd Saad tidak memberikan sebarang tanda. Malah, beberapa jam sebelum kejadian mereka masih berbual seperti biasa.

“Masa pukul 4 pagi tu elok je sembang-sembang ajak pergi jalan apa semua lepas subuh tu saya tidur sampai pukul 11 saya tersedar anak menangis.

“Saya bangun buat susu anak lepas tu saya panggil isteri saya dia tak menyahut, saya pergi dekat dia tarik selimut dia tengok tangan arwah dah kebiruan.”

Panik dengan keadaan isterinya yang sudah tidak sedarkan diri, dia terus memanggil ambulans untuk membawa isterinya ke hospital.

IKLAN

”Lepas tu terus panggil ambulans bawa pergi hospital sampai hospital isteri dah disahkan meninggal dunia.”

Ada Darah Beku Dan Alami Diabetis Masa Hamil

Dalam kes ini, doktor mengesahkan terdapat darah beku di peranakan isterinya yang menjadi punca kepada kejadian tersebut, selain mengalami hipoglisemia (bacaan gula dalam darah rendah) kerana mengalami diabetes semasa mengandung.

Bagaimanapun, keputusan penuh dari doktor masih belum diketahui.

IKLAN

Ramai netizen yang bersimpati dengan ujian lelaki ini apabila membaca bait-bait cinta yang diluah dengan penuh rasa cinta pada arwah isterinya di laman facebook miliknya.

Terima kasih kerana awak dah menjadi isteri yang sempurna buat saya dan anak sayang.

Wajahmu sentiasa dalam ingatanku, disusuli doa buatmu isteri.

IKLAN

Gelak tawa mu sentiasa di ingatan ku sayang tak pernah sikit pun hilang dalam ingatan ku, aku bahagia dengan mu sayang, terima kasih atas segala pengorbanan manja dekat abang selama ni, abang sentiasa doakan manja sayang , abang tak pernah lupakan manja walaupun sekejap, abang janji dengan manja abang akan jaga MUHAMMAD HUD HAYYAN dengan sebaik baik nya.

05/04/1995 – 08/09/2018 AL – FATIHAH buat mu isteri tercinta.

Cahaya mata yang ditinggalkan menjadi bukti cinta si isteri buat suami. Moga suami allahyarham terus tabah membesarkan satu-satunya zuriat mereka.

Pesanan buat para suami, hargailah isteri yang telah berjuang nyawa untuk melahirkan anak. Hargailah isteri, bahagiakanlah mereka.

Semoga perkongsian kisah sedih ini mampu membuka mata golongan lelaki bergelar suami di luar sana untuk menghargai kaum wanita yang telah berkorban lahirkan zuriat anda.