Petua nak tambah susu badan, amalkan minuman ini setiap hari.

Nak petua banyakkan susu badan, senang je amalkan minum fresh milk yang dikisar dengan kurma, oat dan madu. Hebat betul kombinasi empat bahan alami ini bila dijadikan suplemen. Puan Eda amalkan setiap hari selepas melahirkan anak sampailah sekarang.

“Memang susu badan banyak sangat sampai boleh buat stok masa dalam pantang. Paling penting minuman ni buat perut mak-mak kenyang. Itu juga rahsia berat cepat turun lepas bersalin.

“Minuman ini juga sesuai untuk sesiapa sahaja yang berdiet, nak turunkan berat badan dan nak sihat. Jadikan minuman ini sebagai sarapan, amal secara konsisten.

“Memang perut rasa kejap, tak lapar. Macam sekarang bulan puasa, memang saya minum masa sahur, badan rasa bertenaga sangat. Nak minum masa berbuka pun bagus, paling best minuman ini sedap, berkhasiat dan sesuai untuk semua golongan. Anak-anak saya pun suka minum sebab rasanya sedap sangat,”katanya.

Suplemen Alami Banyakkan Susu Badan

Bahan-bahan:

1 gelas susu segar

3 biji kurma}dibasuh bersih dan dibuang biji.

IKLAN

1 sudu madu

3 sudu oat

Cara membuat:

1-Mula-mula, letakkan sabun  basuh pinggan dalam blender, kisar jap then bilas blender sampai bersih. Tujuannya nak hilangkan bau bawang dan sebagainya yang melekat pada blender. Lepas tu, bolehlah buat suplemen ni.

1-Masukkan fresh milk bersama kurma dalam blender. Kisar sehingga kurma hancur, kalau nak cepat boleh juga potong kurma kecil-kecil sebelum dikisar.

IKLAN

2-Bila kurma dah hancur, masukkan oat, kisar lagi sampai semua bahan sebati.

3-Akhir sekali, masukkan madu satu sudu. Kisar sampai sebati. Untuk jaga khasiat madu, gunakan sudu kayu atau plastik. Sebaik-baiknya gunakan madu tulen sebab khasiatnya baik untuk kesihatan dan kecantikan. Selamat mencuba!

Baca sini

https://www.mingguanwanita.my/keluarkan-susu-badan-tanpa-melahirkan-anak-ini-pengalaman-fynn-jamal-besarkan-arjuna/

IKLAN

https://www.instagram.com/mingguanwanita/?hl=en

Kebaikan

1-Badan bertenaga sebab kurma, madu, susu dan oat memang kombinasi terbaik untuk nutrisi badan.

2-Perut rasa kejap dan kenyang.

3-Bantu banyakkan susu badan.

4-Bantu turunkan berat badan, sesuai sangat untuk mereka yang berdiet.

5-Oat sangat bagus untuk mengawal kolestrol dan kesihatan jantung.