Pesan Dekat Suami, 'Hati-Hati Bawa Motor’ Bimbang Terjerat Tali Pancing Khianat Orang

Peringatan ini khusus untuk pemandu motosikal baik lelaki mahupun wanita. Andai suami mak-mak pun memandu motosikal untuk ke tempat kerja atau ke mana saja, mintalah berhati-hati kerana ada individu tak bertanggungjawab memasang jerat tali pancing di laluan motosikal.

Cerita benar inilah yang dilalui penunggang motosikal, Afiq Izwan apabila dirinya benar-benar tersangkut jerat tali pancing yang dipasang di laluan motosikal dekat kawasan Gombak.

Kejadian yang dialami pada 17 September 2018 sekitar jam 6.30 petang.

Perhatian kepada penduduk GOMBAK especially yang guna susur masuk dari DUKE untuk masuk ke taman perumahan koperasi fasa 1 dan taman rowther.”

 

Pesan Dekat Suami, 'Hati-Hati Bawa Motor’ Bimbang Terjerat Tali Pancing Khianat Orang

Jerat Tali Pancing Bukan Mitos, Tapi Jadi Dekat Diri Sendiri

Ada manusia yang tak berhati perut telah memasang jerat dekat selekoh (refer gambar di atas). Bagi orang yang tak tahu, ni adalah tali pancing yang permukaan dia sangat kasar.”

Biasanya orang guna tali ni untuk menyamun budak motor yang lalu dekat laluan motor (Tol) Sebab tu ramai mat motor takut nak guna laluan motor bila malam. Sebab ni lah!”

 

Bahaya! Bawa Perlahan Pun, Helmet Boleh Koyak

Pedih weh! Sedangkan pakai helmet dan bawak slow pun boleh sampai koyak helmet.”

Okay cuba bayangkan kalau ada orang yang tak pakai helmet tambah pulak bawak laju. Tak terkehel ke leher dia? Nampak macam remeh kan? Tapi yang remeh tu yang bahaya sebenarnya.”

 

Pesan Dekat Suami, 'Hati-Hati Bawa Motor’ Bimbang Terjerat Tali Pancing Khianat Orang

 

So reminder pada semua orang penduduk Gombak untuk hati-hati bila lalu kawasan ni terutama bila malam.

Afiq kongsikan kisahnya ini agar penunggang motosikal terutama penduduk Gombak boleh alert dengan perbuatan khianat manusia tak bertanggungjawab ini.

Sampaikan pesan ini pada suami mak-mak yang ‘rider’ ke tempat kerja ya. Moga perjalanan suami mak-mak dilindungiNya ketika keluar mencari rezeki.

Sumber/Foto : Afiq Izwan

Jangan Lupa Komen