Sumber / Sumber Foto : Instagram jozlynnhanania

Murah rezeki Ozlynn, rupa-rupanya ibu kepada enam cahaya mata ini akui dirinya bukanlah seorang yang gemar duduk diam. Selamat menimang cahaya mata keenam pada September lalu, pelakon Ozlynn yang juga isteri kepada pelawak Johan kini sudah mula bekerja.

Menerusi perkongsian di akaun Instagramnya, Ozlynn yang sememangnya suka berkongsi pelbagai tip bermanfaat terutama kepada golongan wanita, menyatakan dirinya keluar mencari rezeki dan berasa seronok apabila menerima gaji sendiri.

Murah Rezeki Ozlynn

Gaji yang diterima bukanlah hanya untuk dirinya, malah Ozlynn menerangkan apabila dia bekerja ramai yang akan mendapat manfaat dan dia juga tidak lokek untuk bersedekah. Malah amalah yang dilakukan oleh Ozlynn juga boleh dicontohi kerana dengan bersedekah insyaAllah akan dimurahkan rezeki kita.

“Bila mama dah mula bekerja, ada pelbagai rasa, seronok sebab dapat keluar setelah berbulan terperap, ada gaji sendiri.

“Sejujurnya aku memang tak reti duduk diam, selagi boleh cari rezeki sendiri, buat. Jadi aku boleh guna duit tu ikut suka ati aku sendiri. Selalunya bagi mak abah popo, anak-anak, maid, p.a, driver, laki sendiri pon aku bagi sebagai tanda terima kasih sebab paham aku bagi aku peluang bekerja.

IKLAN

“Selalu duit aku bagi dia bawa anak-anak beli toys atau game dia dengan anak-anak. Dan yang pasti mereka yang memerlukan pun ada bahagiannya. So duit aku habis kadang tanpa aku dapat sesen. Tapi aku puas ati sebab hasil usaha aku, dapat aku manfaatkan untuk orang sekeliling.

“Kadang salah satu sebab rezeki aku melimpah pun atas doa orang yang aku tak terduga,  mungkin.

Seronok Bila Dapat Buat Orang Tarik Nafas Lega 

“Kita tak pernah tahu kan, rahsia Dia. So aku seronok bila dapat buat orang tarik nafas lega, dapat buat org tersenyum.  kadang kita boleh dapat rasa bila orang memerlukan kita.

IKLAN

“Paling seronok bila dapat bantu orang kadang jadi pendengar pun boleh buat orang lepaskan lelah. Apatah lagi dapat bantu dari segi keperluan dia.

“Maklumlah,sebab aku dengan suami pernah merasa kesusahan tu. Untuk berada di tahap sekarang bukan semudah yang disangka. Jadi kena sentiasa alert. Tak nak orang rasa macam mana kami rasa dulu. Tak banyak, sikit insyaAllah ada bahagian orang lain. Tapi bukan dah berada ni baru nk berkongsi..

“Tips dia berkongsilah masa tengah diuji, jangan merungut. Jangan membeza-bezakan kehidupan orang dengan kita. Sebab kadang zahir yang kita lihat tak sama dengan apa yang mereka hadap.

“Seeloknya bersyukur dan berusahalah utk memajukan diri. Jangan banyak alasan ok, paling penting, JAGA DIRI.. semoga kita semua dilindungi dan dijauhi dari musibah dan Covid aamiin,” kongsi Ozlynn.

IKLAN

Sumber / Sumber Foto : Instagram jozlynnhanania

Mingguan Wanita boleh diikuti juga di telegram :

https://t.me/bangkitwanitaMW

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita