Lebih 10 Tahun Derita, Diganggu Makhluk Berbulu Hitam, Rupanya Ini Jawapan Diuji Sakit Misteri

Mingguan Wanita pernah paparkan kisah Puan Dhuha Rashidi, pengasas Khaliframe dan penulis khat wanita yang alami pengalaman berpantang begitu menakutkan.

Bertahun-tahun dideritai sakit dalaman penuh misteri itu. Sampai satu masa akhirnya dia sembuh. Dan inilah kisah dikongsi, bagaimana Puan Dhuha merawat diri.

Bacalah perkongsian beliau, semoga menjadi panduan buat ibu-ibu yang sedang berpantang dan alami masalah seumpamanya. Sungguh buat jantung anda berdebar, nafas turun naik seram.

Cepatnya Naik Angin, Tapi Entah Siapa Yang Dimarahkan

Ada yang pm, mereka ada pengalaman ngeri waktu berpantang. Selalu terkena gangguan makhluk halus waktu kahwin. Bila waktu pantang makin menjadi.

Ada yang bujang pun selalu ditimpa masalah gangguan bertahun – tahun. Di ganggu makhluk halus. Ada bisikan. Rasa stress. Rasa sedih. Sakit-sakit badan.

Lepas tu jadi suka marah tak tentu pasal. Mudah marah anak. Jadi cepat je naik angin. Rasa tak puas hati je memanjang. Tapi diri sendiri tak tahu , marahkan siapa. Tertanya-tanya kenapa diri jadi macam tu.

Ada yang minta saya share apa nak buat.

Ada yang meluahkan rasa. Mereka selalu diminta berfikir positif dan cuba ubah diri. Suami cakap selalu ingat Allah. Ada yang usaha pergi kelas motivasi, seminar bisnes tak bisnes dah try, jumpa ustaz rawatan Islam berkali-kali.

Akhirnya rasa macam malas nak buat apa dah. Serik nak pergi jumpa sapa-sapa dah sebab katanya TAK JUGA ADA PERUBAHAN. Perubahan itu sebenarnya dimana ?

Baik, ini topik hari tu yang sahabat follower tertunggu-tunggu.

 

Lebih 10 Tahun Derita, Diganggu Makhluk Berbulu Hitam, Rupanya Ini Jawapan Diuji Sakit Misteri
Puan Dhuha Rashidi, pengasas Khaliframe yang pernah melalui pengalaman berpantang menakutkan.

Ini Jawapan Kenapa Dulu Allah Uji

Aku cerita berdasarkan pengalaman aku saja dan apa saya buat sampai perlahan lahan beransur pergi dan jadi sembuh. Alhamdulillah. Hari ni pun aku dapat jawapan lagi, kenapa dulu Allah uji.

Pernah jatuh sakit dan kemurungan akibat penyakit misteri ditambah lagi dengan masalah yang menimpa. Banyak peristiwa sepanjang sakit itu (yang orang nampak normal tu) aku tak ingat apa berlaku.

Contohnya bila adik bagitahu kau dulu sakit kau pergi sini, situ sana buat ini buat itu. Tapi aku kata, “eh ada ke?” Jadi tak boleh ingat. Teruknya rasa masa tu memang tahap macam mayat hidup je rasa. Melalui rutin tanpa rasa.

Kita ni manusia biasa. Turun naik dalam kehidupan itu yang kita kena selalu hadap. Kehidupan ini begitu. Tidak boleh terlalu tinggi. Tak boleh terlalu rendah. Tidak boleh juga sentiasa berada di tengah-tengah. Ia umpama satu gelombang yang yang bergerak-gerak. Barulah ‘hidup’ namanya.

Apa Sebenarnya Yang Bawa Seseorang Kepada Kesembuhan Dari Gangguan Jin Syaitan

Ini kisah sendiri yang dah masak dengan selok belok misteri ni lebih 10 tahun. Pengalaman yang berbagai ini membawa kebaikan akhirnya.

Dulu. Hari-hari nak tidur rasa takut.

“Waktu sekolah asrama dulu , bila masuk waktu maghrib aku akan jadi takut sangat. Setiap malam kena kacau. Aku tak boleh tidur. Tak pernah pulak aku bagitahu kawan-kawan perasaan takut tu. Setiap hari aku takut. Fikiran aku takut. Tindakan aku juga takut. Dalam tak sedar umpama aku melatih diri menjadi seorang penakut.

“Lepas habis sekolah ni pun aku dah mula diganggu dengan sakit-sakit badan. Berubatlah dengan ustaz sana sini. Ada yang tunjuk kuasa ajaib dia lah. Ada yang kata aku ni kena ganggu dek jin jenis itu ini, macam-macam.

“Disebabkan aku nak kan kesembuhan. Aku tak sanggup rasa derita. Aku mencari-cari mana ustaz yang boleh sembuhkan sakit ni. Orang pun bagitahu aku ustaz ni bagus ustaz tu teror tangkap jin. Ustaz tu teror ubat dari jauh lah apalah. Memang aku pergi. Sebab nak sembuh.

“Pengalaman aku jumpa macam-macam perawat Islam, ada yang betul ada yang tak betul. Serius. Kau jangan ingat atas nama perawat Islam semuanya betul. Ada garis panduan kalau nak tahu mana perawat yang menepati syariat.

“Ada yang suruh aku buat bukan-bukan. Balik rumah tampal duit kat dinding lah apa. Lagi aku terkilan bila berani pulak perawat bagitahu orang yang sihir kau ni ialah sekian sekian. Orang dengki kat kau ni dia dengki sebab sekian-sekian.

“Lama-lama aku rasa dah tak betul ni. Sebab , kenyataan yang macam ni boleh porak peranda kan hubungan. Seolah olah mencetuskan lagi api permusuhan. Sejak aku rasa tak sedap tu lah aku stop jumpa ustaz yang kononnya boleh tahu benda ghaib.”

Makhluk Berbulu Hitam Bertenggek Atas Almari Dekat Kepala

“Kejap aku sakit kejap sihat. Pernah satu tempoh yang panjang aku sentiasa sakit 24 jam. Bayangkan, bila duduk rasa sakit macam duduk atas paku. Bila baring rasa tercekik. Bila bangun rasa panas terbakar. Semua keadaan serba tak kena. Lama-lama otak aku jadi tak betul. Kosong. Sengsara weh! Hilang deria.

“Sakit aku ni memang pernah sampai tahap teruk. Satu malam tu aku tidur berpasangkan lampu tidur yang samar-samar. Kau jangan seram pulak. Nanti habis semua lampu kau bukak bila nak tidur.

“Tiba-tiba, dalam keadaan aku baring tu, aku nampak seekor makhluk berbulu hitam bertenggek diatas almari di kepala aku. Kira macam dalam separa mimpi la ni. Pastu kan, benda hitam ni pergi masuk dalam kepala aku.

“Aku tak boleh nak halang waktu tu. Dengan izin Allah jua aku ter-memaksa hadapinya. Aku terjaga. Aku jadi sangat takut. Kepala aku lepas tu jadi sakit sangat. Apa tu?

“Pernah satu masa, aku tengah baca buku. Bijik mata segar bugar je lagi. Tiba – tiba aku jadi tak dapat kawal rasa ngantuk yang teramat sangat. Lepas aku terlelap je. Benda tu serang. Melawan lah pulak. Lepas sedar. Jadi tak boleh tidur.”

Rasa Salur Darah Ini Macam Dimakan Ulat

Pernah aku nampak, dia datang serang sendiri-sendiri. Lepas tu dia ajak pulak segerombolan makhluk yang hitam coklat botak kuku panjang muka hodoh semua cukup. Depa pukul badan aku. Tendang perut aku. Depa cucuk badan aku. Ya Allah deritanya usah kata. Sepanjang hari berulang ulang sakit tak pernah hilang.

Aku juga pernah rasa dalam salur darah ni macam ulat makan-makan semua kat dalam. Sampai aku cakap waktu tu, “Ya Allah, aku sakit sangat ya Allah. Aku menderita sakit ni lama dah ya Allah. Aku redho ya Allah.”

Selama ni aku asyik marah. Aku asyik tanya Engkau kenapa aku diuji. Selama ni aku asyik tak puas hati kenapa aku tak sembuh lagi. Selama ni aku sedih dengan kesakitan aku. Aku lebih percaya kata ustaz dari peringatan yang Engkau nak beri.

Jadi, setiap kali sakit aku pandang je tangan aku. Aku rasai sakit tu.

Waktu ni baru aku tersedar kawan. Aku cuba bangkit lagi dan lagi. Aku sentiasa cuba ubah diri.

Paling dahsyat waktu aku baca Quran surah Baqarah waktu tu, aku rasa aku yang nak mengamuk. Aku yang takut. Dan aku yang marah. Aku rasa aku ada dua orang. Iaitu aku yang nak berubah dan aku yang marah.

Pernah Tertidur, Rasa Dicekik Bagai Nak Mati

Ujian tu tak berhenti lagi. Bila tidur je aku mesti kena sesuatu. Satu hari tu, aku tertidur dan terus aku kena cekik sampai aku rasa nak mati. Sampai aku rasa lah tangan aku ni melawan cekikan tu. Seram oi. Bila dapat rasa bulu-bulu tangannya. Eww.. Datang lagi sekali memang aku penampo jer. Seram oi.

Aku memang tak tahu apa semua ni. Dan sepanjang proses kesembuhan aku dari masalah ini aku mendidik diri aku untuk tidak fikir kan SIAPAKAH GANGGUAN YANG DATANG INI.

Aku tak tanya kat Allah lagi kenapa aku kena uji. Jadi aku mula mendidik hati aku untuk fikir APA HIKMAH ALLAH NAK BAGI. Aku hanya lalui saja benda ni setiap hari.

Sampai kemuncak, aku dah tahap perlukan bantuan ustaz yang betul. Allah temukan aku dengan Ustaz Basri. Aku membuat rawatan dengan ustaz ni berkali kali.

Pernah aku histeria. Menjerit jerit dibacakan ayat kursi. Mengamuk tendang semua perawat yang bantu ustaz masa tu. Banyaaakkkk sangat pengalaman yang mampu aku ingat dalam hal ni.

Akhir sekali Ustaz bantu buangkan segala apa yang ada bertempek di dalam badan. Buang energi negatif dan buruk dalam diri. Ia sangat seksa dan menakutkan sampai kawan, kakak dan abang pun menangis tengok keadaan aku yang macam nyawa ikan.

Lepas tu aku rasa tersedar. Ustaz panggil nama. “Dhuha. Dhuha.” Ustaz suruh aku mengucap syahadah. Suruh aku solat taubat. Aku menangis semahunya waktu tu.

Sebab mula dari tu lah aku fikir Allah bagi aku sesuatu untuk aku bantu orang lain satu masa nanti. Baiknya Allah bagi aku derita yang lama. Tapi, menjadikan aku selalu beringat-ingat.

Jangan Ditanya Siapa Yang Sihir Atau Si Pendengki

Ustaz ni pesan kat aku yang memang buatkan aku rasa amat malu dengan diri aku dan malu dengan Allah.

Jangan tanya saya siapa sihir atau dengki, kadangkala ia memang sangat benar ada nya sihir, tapi apa sebab Allah izinkan, kadangkala ia salah, hanya Allah je tahu kenapa Dia bagi.”

Hati – hati dengan sangkaan kita, sebab boleh jatuh jadi terburuk sangka pada benda yang tak ada apa sebenarnya.

INI AYAT YANG BUATKAN AKU RASA TEMUI SINAR BARU bila ustaz cakap,

Kamu sebenarnya sangat boleh sembuhkan diri kamu sendiri.

Maka yang aku buat ialah ubah diri sendiri. Ia memang perlukan proses yang panjang.

 

Lebih 10 Tahun Derita, Diganggu Makhluk Berbulu Hitam, Rupanya Ini Jawapan Diuji Sakit Misteri

Ingat 4 Hal Ini Bila Diri Diuji Sakit Misteri

Apa aku nak share kat sini,

1. Gangguan makhluk halus ni kadang-kadang menjadi-jadi sebab kita terlebih fikir orang aniaya kita. Syaitan mula lah mencucuk cucuk.

2. Dapatkan rawatan Islam yang betul betul boleh bawa kita kepada Allah. Bukan melagakan lagi dan menambahkan lagi perasaan sakit kita yang dah memang sakit batin itu .

3. Setiap yang Allah bagi kat kita tentu bersebab. Sebab Allah tak akan pernah bagi kita ujian tu sia sia saja. Mesti akhirnya nak bagi kita sedar sesuatu. Sedar akan KEKUASAAN ALLAH . Kadangkala Allah ajar kita dahsyat – dahsyat sebab nak jadikan kita seseorang yang kental dan boleh bantu orang lain juga.

4. Ingatlah semua yang kita terima susah dan senang adalah dari Allah. Untuk satu tujuan. KEMBALI KEPADA ALLAH. Juga, boleh jadi ini satu jalan dakwah.

5. Bila telah ‘kembali’ itu, Allah datangkan kesembuhan yang kita sendiri tak jangka, hadiah demi hadiah kita rasai atas kesabaran kita yang tidak mengeluh. Hanya untuk insan yang sabar dan terus usaha.

P/s : Alhamdulillah. Lepas pada sembuh tu. Aku jadi senang nampak benda. Berlari balik langsir la. Melepak atas almari la. Bergayut-gayut. Dah nampak tu apalagi. Aku geram aku kejooo dia sampai dapat. Pernah aku geram aku pergi flush dalam tandas.

Pastu ustaz kata tak normal. Kena tutup balik hijab. Aku pun dah tak mahu nampak tah pape lagi tah. Baik aku fokus frame khat Khaliframe ni. Bagi ramai orang pulak yang asyik nampak dia kat mana mana sahaja.

Sumber/Foto : Dhuha Rashidi

Makluman : Artikel ini diterbitkan dengan kebenaran daripada penulis asal. Sebarang copy paste tanpa memberikan kredit link kepada Mingguan Wanita akan dilaporkan pada copyright.

Jangan Lupa Komen