Sumber / Sumber Foto: Instagram Shahidadherbs

Sayunya hati bila seorang ibu merindu anak-anaknya. Begitulah perasaan yang dialami Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid atau lebih mesra dengan panggil Shahida yang kini tepaksa membuat kuarantin kendiri kerana menjadi kontak rapat adik lelaki dan isterinya yang positif Covid-19.

Seperti mana yang dimaklumkan menerusi akaun Instagramnya baru-baru ini, isteri kepada Datuk Seri Aliff Syukri ini menyatakan kerinduan kepada anak-anaknya terutama Yusoff. Shahida dan Aliff dikurniakan lima orang anak, Ammar Ahyyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusuf Al-Qardawy, Raudhah Arshiyah serta seorang anak angkat, Ameena.

Yusoff Sering Bagi Alasan Nak Dekat Dengan Mama

Isteri kepada jutawan kosmetik ini juga mengakui ketika sedang menjalani kuarantin di rumah anak-anaknya terutamanya Yusoff yang sering cuba datang ke biliknya.

“Rindu sangat nak dukung anak..nak cium nak gomol……..paling geram dengan Yusoff ni….siap curi-curi datang bilik saya nak masuk……dia kata Yusoff takut, Yusoff takut…alasan nak dekat dengann mama dia…….nak minta kek la….mama cantik la….baju mama ada bangau la…macam-macam akal dia.
“Sabar ya anak-anak semua…tak lama lagi dah habis kuarantin.

“Kepada yang tanya IG Yusoff…IG Yusoff kena hack….saya tengah usaha juga nak dapat balik tapi sebab masing-masing kurang mahir la bab-bab IT ni…mudahan ada orang yang sudi bantu…saya sayang kenangan Yusoff masa kecil sampai besar…macam-macam ada kenangan dalam IG tu” tulis Shahida.

Baca Disini Juga:

Datin Shahida Hamil Bayi Kembar, Kemungkinan Stress Punca Alami Pendarahan

IKLAN

Allah Tak Beri Apa Kita Mahu, Tapi Apa Kita Perlu – Datin Shahida

Shahida Kongsi Adik & Isterinya Positif Covid-19

Sebelum itu, Shahida ada menulis perkongsian mengenai dirinya yang kini sedang menjalani kuarantin di rumah.

“Assalamualaikum,

IKLAN

“Saya sekarang tengah menjalani kuarantin di rumah memandangkan adik saya dan isterinya positif covid-19… isteri nya merupakan seorang JURURAWAT dan dia juga mendapat jangkitan Covid-19 daripada pesakit yg dirawat….

Dua Kali Ujian Calitan Negatif

“Alhamdulillah dah dua kali saya swab test iaitu pada 30/11 dan yg terbaru semalam 3/12 dan kedua2 test PCR saya negatif.

“Hanya saya seorang saya yang di kuarantin kerana saya sahaja kontak rapat yang berjumpa dgn adik saya dan isterinya…suami saya @aliffsyukriterlajaklaris dan anak-anak saya tidak berjumpa mereka.

“Sabtu 28/11 saya jumpa mereka dan 30/11 mereka telah disahkan positif , saya sendiri telah mengambil inisiatif utk kuarantin dan menjalankan swab test…..sementara menunggu KKM menghubungi saya sebagai kontak rapat.

IKLAN

Saya Pakai Gelang Putih Bukan Pink

“Saya maklumkan supaya tak ada pihak-pihak yang mengambil kesempatan cuba mengaitkan saya menuduh menjadi punca kluster-kluster tertentu…….saya pakai gelang tapi bukan gelang pink tapi gelang putih ok,gelang ada 5 warna…ikut stok dan daerah tak silap……. saya juga tidak mendekati atau menyentuh anak-anak saya juga…..walaupun sedih tengok anak-anak nangis-nangis kan tapi keselamatan mereka lebih penting…

Doakan Adik & Adik Ipar Kembali Sihat

“Doakan adik saya @shaiful_rashid dan isteri @ainilameera yg berada di Hospital Sg Buloh kembali sihat….Kita doakan semua juga mereka yg dijangkiti covid segera sembuh…….Covid bukan satu jenayah untuk kita sisihkan mereka….juga bukan musibah kepada sesiapa yang kena…..pandang dari sudut yang baik adalah ujian Allah kepada hamba-hamba yang dia sayangi ,” kongsinya.

Sumber / Sumber Foto: Instagram Shahidadherbs

Follow kami di :

Facebook Mingguan Wanita

Instagram Mingguan Wanita

Twitter Mingguan Wanita