rider-ibu

Besarnya pengorbanan seorang ibu. Rider ibu tunggal ini terpaksa membawa anak OKU nya ke mana-mana sepanjang bertugas menghnatar pesanan pelanggan.

Ibu yang dikenali sebagai Azimah Abd Rahim, 37 ini rupanya pernah trauma dengan pengasuh. Ini kerana, anak kecilnya seusia 5 tahun seorang yang hyperaktif. Jadi, susah lah nak berenggang dengan ibu.

Pengalaman sebelumnya dengan pengasuh. Bila saya diambil anak kecilnya bernama Nur Ainul Zahirah Rashidi dari pengasuh, badannya ada kesan bengkak. Sebagai ibu, tentulah hatinya jadi tak keruan.

Bukan dia tak usaha mencari. Sayangnya, mahu mencari pengasuh yang sanggup menjaga anak kecilnya juga bukannya mudah. Selain hyperaktif, kedua-dua belah mata Zahirah juga buta kekal.

Terpaksalah ibu ini membonceng Zahirah sambil menghantar makanan. Sejak lahir, anaknya memang tak berenggang dengannya.

Sejak berpisah dengan bekas suami pada Oktober 2021, Azimah mula membesarkan Zahirah sendirian.

IKLAN

Pernah juga dia dimarahi pelanggan sebab membawa anak meredah hujan panas atas motosikal. Biar pun anak kecilnya itu tak pernah meragam. Namun, apalah daya ibu ini. Demi sesuap nasi, dia teruskan juga.

Baca sini : Ya Allah bergenang air mata, rupanya rider tu pekak dan bisu

Ebit Lew Bantu Rider Ibu Tunggal Bawa Anak OKU

Apabila kisah perjuangan Azimah tular di media sosial, pendakwah terkenal Ebit Lew menghulurkan rasa simpati. Sejak tular juga, rezeki ibu ini tak pernah putus.

IKLAN

Baru-baru ini, Ebit Lew memberikan sebuah rumah untuknya. Dan kos rumah berkenaan ditanggung sepenuhnya. Termasuklah pembelian baju raya dan barang keperluan rumah.

Menangis je kakak ni. Kuat dan tabah mencari rezeki buat diri dan anaknya yang oku cacat penglihatan. Katanya dah lama ingin minta jumpa saya ingin minta nasihat dan doa. Kakak ni sentiasa bawa anaknya untuk kerja hantar makanan. Kakak ni mohon rumah ppr belum rezeki katanya. Motor pun masih berhutang.

Syukur pada Allah. Kami dapat carikan rumah buat akak ni. Tak perlu bayar kerana kami akan bayarkan. Belikan baju raya dan belikan barang keperluan rumah peti ais mesin basuh dan rice cooker. Begitu juga dapat hadiahkan almari dan tilam. Menangis syukur Allah beri rezeki begini padanya.

IKLAN

Anaknya aktif dan manja dengan maknya. Rapat berdua. Jadi kakak ni tak boleh tinggal anaknya. Kena bawa bekerja kesana sini. Semoga Allah bantu kakak ini.”

Mingguan Wanita : Alhamdulillah.. semoga urusan ibu ini dipermudahkan. Dan pengorbanan ibu ini menjadi manis di penghujungnya.

Cari perabot cantik di sini : https://invol.co/cl8m1l9

Sumber/Foto : mstar, Ebit Lew