POLLING SEMBANG WANITA

Kemaruk ‘LIKE”, Marketing Jaja Aib

Malaysia mempunyai hampir 29 juta pengguna media sosial. Ia  adalah platform terbaik untuk apa juga aktiviti pemasaran kerana lebih praktikal, efisyen dan pantas mendapat maklumbalas. Kreativiti dan keberanian akan membezakan daripada orang lain. Namun haruskan ini menjadikan kita dengan mudah menjaja aib semat-mata ingin mendapatkan ‘Like’ dan engagement tinggi? Ayuh, bantu kami dengan menjawab polling di bawah.

 

1. Marketing di media sosial negara kita sudah sampai tahap yang memualkan

Ya
Tidak
Sebahagian

}catch(e){console.log('error',e)}

IKLAN

 

2. Idea marketing yang luar daripada norma budaya dan ajaran agama lebih mudah mendapat perhatian ramai

Ya
Tidak

}catch(e){console.log('error',e)}

IKLAN

 

3. Individu yang menjalankan aktivit pemasaran menjaja aib atau tidak bermoral wajar dikenakan tindakan tegas daripada pihak berkuasa seperti akaun media sosial dinyah aktifkan

Setuju
Tidak perlu, pengguna buat pilihan sendiri
Siasat dan beri amaran

IKLAN

}catch(e){console.log('error',e)}

 

4. Pihak berkuasa terutama bahagian penguatkuasaan perlu aktif mengenalpasti aktiviti pemasaran yang mencolok mata dan menyenaraikannya di laman sesawang rasmi agensi

Setuju
Tidak perlu, cukup sekadar beri peringatan
Bergantung sejauh mana konten pemasaran menyimpang jauh dari etika/moral.

}catch(e){console.log('error',e)}