Sumber/Sumber Foto: Instagram Nurul Zahid

Datuk Nurul Hidayah atau lebih dikenali dengan Nurul Zahid mempunyai pandangannya sendiri tentang kenyataan pakar motivasi, Prof. Datuk Dr. Muhaya Mohamad yang dikecam netizen selepas memuat naik sebuah video berkaitan jodoh di laman media sosialnya.

Video yang memaparkan Muhaya menyatakan seorang wanita “biarlah macam bodoh-bodoh sikit” jika mahu cepat mendapat jodoh turut dibidas pelatih pakar bedah, Dr. Nur Amalina Che Bakri di laman Twitter.

Jelas Nurul Zahid, Pesanan Penuh ‘Kiasan’ Tak Perlu ‘Sentap’

Nurul Zahid juga turut berkongsi luahannya, menerusi entri di Instagram, Nurul menyatakan sebenarnya pesanan orang tua penuh dengan kiasan.

“Jodoh kita ni Allah dah tetapkan.

“Kalau org tua-tua tu pesan dengan ‘kiasan’ tak perlu ‘sentap’. Ambil yang positif dan fikir dulu sebelum kita komen dengan emosi,” tulis Nurul.

“Buat-Buat Bodoh dan Bodoh Adalah Dua Pemahaman Yang Berbeza”

Ulas Nurul lagi, lelaki buat-buat bodoh dan bodoh adalah dua pemahaman yang berbeza.

“Sy bg contoh. Lelaki mana suka perempuan bossy, pentingkan diri, dia sahaja betul, perasan cantik, perasan pandai WALAUPUN memang cerdik anugerah Dekan setiap semester. Mungkin ada la kot lelaki suka ciri-ciri perempuan yang saya sebutkan tadi.

“Kebanyakan lelaki Islam, Melayu, Asia suka perempuan yang berperwatakan keibuan, lembut tetapi tegas, hormat pd keluarga dia dan tahu membawa status seorang isteri apabila berkahwin.

“Buat-buat bodoh dah bodoh adalah dua pemahaman yg berbeza.

“Kita bincang dalam konteks ASIA.

“Lain dgn lelaki ‘luar’. Cara didikan, agama dan pendedahan mereka berbeza.

IKLAN

“Nama pun pendapat. Takda yg betul. Takda yg salah.

“Yang salahnya, sosial media digunakan untuk tunjuk perasaan. Maki hamun. Lelaki baca pun seram. Defensive sangat. Kalau benda ni pun tak boleh nak bawak bincang, bayangkan kalau kawin nanti?”

Jadi Perempuan Kena Banyak Sabar

Bersama suami tercinta.

“Jadi perempuan kena banyak sabar. Sabar adalah kunci segalanya bg seorang wanita. Kalau kita rasa kita betul pun, bukan waktu tu jugak kita kena buktikan kita betul.

“Ada yang ‘keras hati’ cakap “Baik tak payah bersuami” – terpulang.

“Bagi saya, bersuami adalah ibadah.

“Yang beragama Islam, kembali kepada apa yang Allah Perintah,” sambungnya.

“Saya Perlukan Imam Untuk Membimbing Saya”

Nurul juga menyatakan dalam perkahwinan sememangnya banyak dugaan.

“Ikutkan saya tak payah kawin lepas suami meninggal. Dah ada anak dan pendapatan sendiri – Alhamdulillah. Boleh jer nak perasan sana sini.

IKLAN

“Tapi saya kenal diri saya. Saya perlukan Imam utk membimbing sy. Bila dah berkahwin mmg dugaan sangat besar. Cuma apa yang ada pada saya hanya kesabaran.

“Nak ikut perasaan memang boleh ‘blah’. Tapi buat apa kadang-kadang hal kecil kita nak besarkan sampai bila nak selesai? Bukan harta. Bukan cantik. Bukan pangkat yang menjadi kebanggaan seorang wanita tetapi kesabaran adalah kunci bagi perjalanan setiap yang bergelar wanita. Semoga manafaat,” jelas Nurul.

Sokongan Dari Pengikut Instagram 

Sumber/Sumber Foto: Instagram Nurul Zahid

Baca Disini Juga: 

Nurul Zahid Akui Pernah Lakukan Pembedahan Bariatrik “Dari 100kg Pernah Turun Sampai 58kg”

IKLAN

“Saya Akan Merindui Kak Zana,” Nurul Zahid Mohon Sedekahkan Al-Fatihah Buat Arwah Madu

‘Kenapa Saya Pilih Kahwin Suami Orang’ Sebelum Kecam, Hadam Isi Hati Madu Ketiga Ini

JOM SERTAI GRUP TELEGRAM BANGKIT WANITA MW

Kesan pandemik C19, ramai gaji dipotong atau dibuang kerja. Boleh buntu juga sekejap. Namun, ada berita baik untuk para wanita B40 & M40. Mingguan Wanita prihatin dengan nasib menimpa anda dan susulan itu, kami menjemput semua untuk menyertai group Telegram Bangkit Wanita MW sebagai platform untuk mendapatkan info niaga, promosi kursus, tip berbisnes, perkongsian usahawan yang memberi inspirsasi dan lain-lain. Klik link ini untuk menyertainya:  https://t.me/bangkitwanitaMW

Selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral. Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini. Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Pilihan Antara Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

 

Cookies Viral Legend 

Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak. Kursus diadakan pada dua pilihan tarikh iaitu 14 Ogos 2021.

Klik ini untuk mendaftar:  https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita – https://www.facebook.com/mingguanwanita/
Instagram Mingguan Wanita – https://www.instagram.com/mingguanwanita/
Twitter Mingguan Wanita – https://twitter.com/MingguanWanita
Telegram : https://t.me/bangkitwanitaMW
Youtube : https://www.youtube.com