kuali lama

Biasanya kalau guna kuali lama, mesti sakit mata tengok bontotnya dah hitam. Jadi, ada di kalangan anda yang jenis nak mudah… terus beli baru! Nanti dulu, sebab Puan ‎Siti Raehah Sahal‎ nak kongsi ilmu terbaik dari ladang yang dia sendiri dah guna, jom tengok caranya…

1. Kuali lama jangan dibuang, mari kita mekapkan dia. Caranya.. ratakan Cif dan biarkan seketika.. lepas itu gosok dengan dawai gosok periuk. Mana-mana kerak tebal boleh kikis dengan pisau.. hati-hati jangan sampai kena tangan… nanti seminggu cuti masak pulak.

2. Gigih menyental sampai lenguh tangan..teruskan usaha hingga jaya… sapukan lagi Cif dan sabun cap kapak. Waktu gosok ni memang lenguh ya ampunnnn

IKLAN

3. Tadaaaa…!

IKLAN

Cif dan berus sental periuk.

IKLAN

Atau yang ni pun boleh..kalau dua-dua tak ada…

Amik je sabun mandi kat bilik air..kalau laki marah akak tak tau ye!