Waaahhh… ingatkan memang bebola nasi semata-mata tetapi rupanya di dalam itu ada isi daging dan siap sayur! Cukup kreatif menu viral yang dikongsi Puan Fazariana Mohd Ali ini.

Agak-agak macam mana lah dia jadikan nasi itu melekat elok pada isi daging ayam kat dalam tu ya. Jom kita godek macam mana ‘kejadian’ bebola nasi ayam ini.

Bebola Nasi Ayam

Comel tak rupanya? Ini kali pertama cuba buat dan alhamdulillah menjadi. Bukan anak je suka, mak pun suka juga. Simple menu boleh buat lagi lepas ni.

Bahan-bahan:

Daging ayam kisar
Bawang besar*
Bawang putih*
Lobak merah*
Halia -diparut
Lada hitam -ditumbuk
Garam
Beras

Cara-cara:

1. Bahan yang bertanda * dipotong dadu, kemudian campurkan daging ayam kisar, halia, lada hitam, garam/perasa. Gaul sebati.
2. Bulatkan bahan-bahan yang telah digaul tadi menjadi bebola kecil.
3. Kemudian golekkan di atas beras yang telah dicuci bersih.

4. Kukus bebola dalam 15 – 20minit. Siap untuk dihidang.

Selamat mencuba!

Jangan Lupa Komen

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
KORPORAT   |   POLISI DATA PERIBADI  |  PENAFIAN   |   LANGGANAN   |   PENGIKLANAN   |   KERJAYA   |    HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error:
" "