bulan-tidur-dalam-kereta

Walau diuji bermacam kontraversi baru-baru ini, pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew tetap meneruskan kerja-kerja dakwah dan membantu masyarakat setempat. Semalam, Ustaz berkongsi kisah seorang pakcik usia 75 tahun yang dah dua bulan tidur dalam kereta.

Kereta pula diletakkan di bawah jejantas. Boleh bayangkan kan macam mana sukarnya keadaan pakcik. Pakcik hidup sendirian dengan ditemani kucing-kucing yang setia berada di sisinya.

Simpati dengan kehidupan pakcik yang serba susah, Ustaz Ebit menghadiahkannya sebuah rumah sewa yang menempatkan juga kucing-kucing yang dijaga pakcik selama ini. Dapatlah pakcik meraikan Hari Raya Aidil Adha ini dengan lebih selesa dan tak perlu lagi susah hati.

bulan-tidur-dalam-kereta

Pakcik 75 Tahun Tidur Dalam Kereta

Dan ini perkongsian Ustaz Ebit Lew,

Terkejut sebak kasihan sangat dengar seorang pakcik 75 tahun tidur dalam kereta dah 2 bulan di bawah jejantas dekat central market kl. Baik sangat orangnya. Jaga kucing dalam kereta. Sedih tengok keadaan pakcik ni. Tiada sesiapa dah. Katanya hidupnya jatuh ditimpa tangga. Tiba-tiba jer menangis.

IKLAN

Pakcik esok dah Raya Haji. Raya dalam ni jer ke. Ada sesiapa saya boleh hubungi. Tiada ustaz. Hidup sendirian je. Nak tak saya sewakan rumah untuk pakcik dan kucing-kucing ni semua. Baik ustaz. Bila tu ustaz. Sekarang kita gerak. Saya nak pakcik hari raya haji dalam rumah selesa.

tidur-dalam-kereta

Pakcik terus menangis. Kenapa menangis pakcik. Ramai juga bantu. Tak sangka boleh dapat rumah terus. Terus ajak cari peti ais,mesin basuh, dan katil.

IKLAN

Pakcik kata takperlah ustaz. Dapat rumah pun dah cukup. Banyak sangat ni. Malu saya. Macam mana saya nak bayar semula. Cukup doa jer pakcik.

Baca sini : Kenapa ramai wanita mudah stress sampai tahap alami kemurungan.

tidur-dalam-kereta

IKLAN

Berkat Sayangkan Kucing, Allah Beri Rezeki

Ini berkat pakcik sayang kucing. Allah bagi rezeki. Kita bertemu. Beri sedikit duit belanja. Dan saya bawa ke elewsmart beli makanan kucing,pasir kucing, dan sedikit bekalan makanan.

Semoga Pakcik sentiasa sihat dan dimudahkan segala urusan. Semoga menjadi asbab kebaikan.

Mingguan Wanita : Kadangkala ujian setiap orang itu tidak sama. Jika saling memahami dan ada rasa empati, tentunya lebih mudah untuk meniti ujian hidup yang amat mencabar ini.

Sumber/Foto : Ustaz Ebit Lew

Untuk dapatkan info berkaitan kursus keusahawanan anjuran Mingguan Wanita, join telegram BANGKIT Wanita : https://t.me/bangkitwanitaMW