Dalam hidup berumahtangga, pasangan suami isteri gaduh itu menjadi salah satu asam garam kehidupan. Tak ada dalam dunia ini pasangan yang hidup tak pernah berselisih faham.

Baik suami atau isteri mesti ada rasa tak puas hati. Belum lagi gaduh mulut atau pun bermasam muka. Mungkin ada sesetengah perkara yang tidak kena di mata pasangan itu sendiri.

Masalah gaduh yang tidak meleret-leret tak mengapa. Jangan sampai makan hati dan bawa ke mahkamah. Itu sangat teruk. Ada sesetengah pasangan bila bergaduh mulalah panggil nama sebenar. Lebih teruk terus keluar ‘aku’ ‘kau’ pula.

Gaduh sekadar untuk mengajar atau menegur itu memang baik untuk sebuah rumahtangga. Tapi ada cara nak tegur pasangan supaya ia tidak berlaku pergaduhan yang berpanjangan.

Inilah yang dikatakan oleh Wawa Shauqi dalam perkongsiannya tentang teknik yang boleh suami isteri pelajari untuk elak gaduh laki bini.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Mak Ayah Gaduh Depan Anak, Mungkin Dia Tak Faham Tapi Jiwanya Memberontak

Masalah Rumah Tangga Adalah HADIAH Dalam Menerima Kekurangan Pasangan

Info Lebih Menarik DI SINI

Pasangan Gaduh, Kena Elakkan

TEKNIK UNTUK LAKI BINI ELAK BERGADUH BILA NAK MENEGUR.

Semalam saya baca buku tulisan Philippa Perry. Dia ada cadangkan satu teknik ni, yang kalau kita pakai, komunikasi jadi lagi sampai.

Terus teringat, Psikologis Akif Basri pun pernah saran kaedah yang sama.

Apa teknik ‘I’ tu?

Kaedahnya macam ni.

Bila kita nak menegur atau nak luah sesuatu, mulakan dengan ‘I’. Atau ‘saya’. Malahan, boleh panggil nama yang pasangan selalu guna.

Elak guna ‘you’. Atau nama pasangan kita.

IKLAN

Orang dah buat ujian dah. Terbukti teknik ni mengurangkan kebarangkalian kita bergaduh dengan pasangan.

Kuranglah sikit drama gaduh dan masam-masam muka.

TAPI… kalau tak jadi juga, sama ada ayat belum cukup halus. Atau tangki emosi pasangan tengah kosong.

Jadi, sebelum nak mula tu, bagilah hati pasangan tu berbunga. Puji bulu mata dia ke, sikat rambut dia ke, main cubit pipi ke, cium tangan ke.

Tak pun, puji usaha yang dia tengah buat.

Nampak macam dah bahagia sikit rupa, barulah mula Teknik ‘I’ ni.

 

 

IKLAN

 

Dalam hidup berumahtangga, gaduh suami isteri menjadi salah satu asam garam kehidupan. Tak ada dalam dunia ini pasangan yang hidup tak pernah berselisih faham.

 

 

 

IKLAN

Mingguan Wanita : Walaupun tak gaduh, ada juga pasangan yang biasakan panggilan ‘aku’ ‘kau’, kononnya sudah terbiasa dan rasa seperti kawan-kawan. Pandangan anda?

Sumber: Wawa Shauqi

Bangkit Wanita Mingguan Wanita

Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.

( https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ )

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak.

( https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/ )

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita