Isteri Depan Mata Tak Nampak, Kekasih Gelap Juga Yang Suami Pilih
Kredit foto : Drama Setelah Terlafaznya Akad.

Ramai sebenarnya suami macam ni dekat luar sana. Cuma tidaklah sampai majoriti. Sebahagian saja, suami suami yang tak nampak baiknya isteri.

Buatlah apa pun. Soleklah muka tebal seinci. Kalau hati dah terpana dek kekasih gelap, takkan maunya suami berpaling kat isteri.

Silap-silap disindirnya lagi kita. Dikata, kalau muka dah ghope tempayan jangan cuba cuba menjadi bekas kristal.

Hah! Silap besar lah suami yang menghina isteri semacam itu.

Sebab sekarang Allah bayar cash!

Wahai isteri! Kalaulah suami mu ada ciri-ciri lelaki di atas apa yang perlu kita buat.

Meroyan! Balas dendam! No.. no.. no.. sebab kau takkan menang pun.

Nah, ini tips untuk isteri yang diuji dengan suami lupa diri mata keranjang. (Marah betul ni..)

1. Tengok Solat Suami Mu

Ini paling basic. Kalau solat dia pun tunggang langgang. Kadang buat.. kadang tak.. tak payah harapkan apa-apa dari dia.

Sedangkan dengan tuhan yang menciptakan dirinya pun dia pakai langgar, inikan pulak diri kita.

Yang sesama manusia.

Jadi, forgive and forget saja. Kau move on. Mulakanlah hidup baru.

2. Bagaimana Dia Layan Mak Ayahnya

Katakan suami lulus point pertama tadi. Okay, tengok pulak cara dia layan mak ayahnya.

Berlemah lembutkah? Atau kasar sampai hilang hormat.

Kalau yang ini juga gagal. Jangan diharap kasih anak yang derhaka pada mak ayahnya sendiri.

Sebab kau takkan bahagia pun nanti. Percayalah, bahagianya rumah tangga bila ada restu mak ayah kedua belah pihak.

3. Hadam Baik-baik Cara Dia Melayan Diri Kita

Yang ini paling sukar nak dibuat timbang tara. Sebab melibatkan hati dan perasaan.

Kadang kita rasa suami tak banyak membantu dalam urusan kewangan keluarga.

Tapi dari sudut baiknya, suami sangat mengambil berat akan hal anak-anaknya. Sakit demamnya dialah yang jaga.

Cuma perangainya saja tergelincir dari landasan. Jadi, fikir masak-masak perlukah ruang perasaan diberikan untuk suami.

4. Isteri.. Belajar Belajarlah Sayang Diri Sendiri

Dalam hidup kita ni. Suami itu sebenarnya hadiah dari Allah untuk kita. Bila-bila masa dia boleh ambil.

Sebab tak ada pun yang hak dalam hidup kita ni. Sedangkan diri kita pun sebenarnya hak Allah jua.

Dan ketika diuji suami yang ralit memandang perempuan lain dari isterinya sendiri. Segeralah sedarkan diri.

Rujuk balik poin-poin kat atas tu. Belajarlah sayangkan diri sendiri pula. Iya mula-mula memang susah.

Tapi kalau dah terbiasa nanti, rupanya potensi hidup kita nak jadi orang yang lebih berjaya tu lebih besar lagi.

Dah terbukti dah pun.. isteri-isteri yang dicurangi ni.. bila dia kuat, dia bangkit, dia move on.. dia jadi SANGAT SANGAT HEBAT.

Dan bekas suami yang mencurangi tu tak ke mana pun. Lagi ada rasa bersalah dalam hidup dia ada.

Iya! Dia tak sebut.. tapi ada titik perasaan tu dalam hidup dia. Lelaki kan ego.

Jangan Lupa Komen

komen