Musim nak raya, ramai yang pulun mencari duit lebih buat tampung kos hidup yang semakin meningkat. Tak kira usia muda atau tua, semua pandai rebut peluang ini dan ini termasuklah seorang pak cik yang gigih keluar mencari rezeki demi sesuap nasi.

Namun ceritanya agak menyentuh emosi sebab dia menjual kerepek dengan harga yang cukup murah. Ini perkongsian cerita dari seorang lelaki, Nazwan Deraman yang kebetulan nampak pak cik tersebut...

Aku : Assalamulaikum... Pakcik baru berniaga kat sini ke? Sebab saya tak pernah nampak pun sebelum ni..

Pakcik : Tak ada la lama sgt nak.. Baru je lagi..

Aku : Oh patut la tak pernah nampak pun sebelum ni.. Hmm pakcik tempeyek kacang ni 1 berapa pakcik?

Pakcik : RM1.50 nak..

Aku : Haaa RM1.50??!! Pakcik biar betul?? Ada untung ke berniaga mcm ni?? Tak boleh macam ni sebab murah sangat.. Tu belum lagi kos pembungkus, penat lelah pakcik apa semua..

Pakcik : Tak apa nak.. Pakcik amik untung sikit sikit lepas duit makan pun dah berbaloi bagi pakcik.. Terus dia bercakap panjang lebar dihadapan aku sedar tak sedar airmata aku meleleh.

Damn jantan superhero melaya macam aku mana boleh nangis LOL.

Buat orang orang Melawati/Kemensah/Wangsa Maju/keramat/Ampang.. Kalau teringgin nak makan Tempeyek, Kuih Bahulu dan macam macam lagi termasuk juga biskut raya. Boleh beli kat pakcik ni. Dia berniaga di Taman Melawati berhadapan dengan kedai 7Eleven. Setiap hari bermula pukul 7AM sampai 10AM.

ALAMAT:

9180, Jalan Negara, Taman Melawati, 53100 Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia

Apa yang diceritakan dia pada aku tadi korang tak perlu tahu. Cukuplah hanya aku sorang saja yang tahu kalau tengok daripada riak wajahnya.

Tegas aku kepada majlis pembandaran tolong jangan ganggu orang yang berniaga macam ni. Aku merayu sangat tolong jangan buat kacau!

Kepada sesiapa yang ingin memberi sedikit sumbangan boleh bank in ke:

Bank Islam

En Abu Bakar Bin Bahari

No acc : 12113020142059

Mari kita sama sama ringankan beban pakcik ni.. Sebarkan dan selamat berpuasa!